zaterdag 9 juni 2018

Een samenwerking met Jan Haasnoot.

Jan Haasnoot maakt foto's van o.a. verlaten, desolate plaatsen. Op zijn verzoek schilder ik mensen op deze plaatsen. Ik 'bemens' ze. Onze eerste serie is van Belchite, een in 1937 gebombardeerd plaatsje, dat als museum is ingericht. Het ligt op 1/2 tot 3/4 uur rijden van Zaragoza in de Spaanse regio Aragon.

Jan heeft een vrij duidelijk beeld voor ogen van wat hij precies op zijn foto's wil. Ik voer dat in overleg met hem uit.
Ik koos na wat testen voor acryl verf op zijn op dibond gedrukte foto's en gebruikte zelfgemaakte  mallen van dun karton om de omtrek van de figuren vast te leggen. Deze vulde ik in met zinkwit, een transparant wit. Daarmee kon ik voorzichtig laag na laag opbouwen.

Er zijn 2 foto's van 120 x 180 cm, 1 foto van 176 x 99 cm. Alledrie de foto's zijn in principe  verkocht, twee ervan moeten nog beschilderd worden.

Kijk vooral op de site van Jan: www.janhaasnoot.net

Honor a Belchite 1
acryl op foto op dibond
foto: Jan Haasnoot
120 x 180 cm
2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten