dinsdag 30 augustus 2022

Nog steeds houtsneden

Trudy vond dat ik maar eens grotere houtsneden moest maken. Dus probeerde ik het. Was er zeker anderhalve maand mee bezig. Ik heb nu geleerd dat Maranti-multiplex hard is.😏 Ook deze prent heeft als titel 'Onderweg' (nummer zoveel). Er zijn zoveel mensen vrijwillig, maar meestal onvrijwillig onderweg. Het blijft me bezig houden.

Naar aanleiding van de liefdes van mijn inmiddels volwassen wordende kleinkinderen ontstond 'De Kus'.

'Teveel Zee' is gemaakt naar een eerder gemaakte tekening in pastel (Alleen..) van 3 mensen op de rug gezien in een verdronken land. Wat zal je je ellendig alleen voelen bij zo'n overstroming. Nergens een schuilplaats, geen eten, geen beesten en in onze streken ook nog koud. Door de 'Duizend jaar Weer, Wind en Water in de Lage Landen' boeken van Jan Buisman begrijp ik deze noodsituaties beter.

Om de inkt van het blok te verwijderen, druk ik een paar keer af op krant. Soms pakt dit heel leuk uit, zoals de laatste van dit bericht: 'Folded clown op krant'. Ik hem heb ik ingelijst. De bedrukte krant is op dun karton geplakt.

Onderweg 

Houtsnede

30 x 35 cm

2022







De Kus

houtsnede

10 x 14 cm

2022





Teveel zee

houtsnede

10 x 14 cm

2022





Folded clown op krant

houtsnede

11 x 12 cm

2022



Geen opmerkingen:

Een reactie posten